torstai 28. toukokuuta 2015

Hymyilyttää ja paljon


Ai, että kun on hyvä fiilis!
Tänään tosiaan oli viimeinen koulupäivä ja kaikki koulutehtävätkin olen palauttanut, joten tältä keväältä on viimein koulupaketissa. Kun keväällä aloitin sosionomin opinnot täyspäiväisesti, mun täyspäiväisen työn rinnalla ja siihen vielä avoimen yliopiston puolelta olleet kurssit olin aika varma etten tuu selviämään tästä keväästä. Välillä tehtävää oli niin paljon, ettei tunnit päivässä vaan riittäneet. Silloin olin varma, että olin haukannut vähän liian ison palan. Kuitenkin näin tästä vaan selvittiin ja vielä kaiken lisäksi sain koulusta hyvät arvosanat kursseista. Tänään kun istuin Iisalmessa auton rattiin koulupäivän jälkeen, aurinko paistoi tuntui niiin tyhjältä. Mietin eikö mulla tosiaan ole mitään ressiä jostain tekemättömästä kouluhommasta. Mut ei oo, kaikki olen hoitanut, voin kertoo että hymyilyttää ja paljon!! On ihan outo olo kun tarvitseekin enää vaan käydä töissä ja elokuussa mua odottaa kuukauden kesäloma, ai että kun kaikki on vaan tällä hetkellä niin hyvin.

Vaikka välillä tosiaan tuntui, että onko mun tekemisessä järkeä, niin oon ilonen että uskalsin lähteä tekemään tämmösen puristukseen kevääseen. Nimittäin kun kävin yliopistolla sekä tuolla sosionomi puolella, tajusin viimein että tuo sosionomi puoli on just se mun juttu. Ja se ehkä oli se suurin helpotus. Sillä vielä joulukuussa olin aivan hukassa eikä sellaista täysin omaa juttua ollut löytynyt. Nyt tuolla koulussa olessa olen huomennut, että tää ala on todellakin se mun juttu ja ens viikon tiistaina aionkin kyllä pääsykokeissa tehdä kaikkeni, että syksyllä voisin aloittaa kunnolla sosionomi opinnot ihan päiväryhmässä. Mulla on jotenkin tosi silleen rauhallinen olo, kun tietää mitä nyt ainakin seuraavalta 3vuodelta haluaa ja tietää, että pystyn sen saavuttamaan. Nää kaksi välivuotta oli mulle tositarpeellisia, sillä nyt pääsykokeissa todella tiedän, että tuonne kouluun haluan.

Käytiinkin tänään kaverin kanssa ensin terassilla syömässä ja sen jälkeen käytiin vielä jälkkäriksi ostamassa pehmikset. Ihana kun ulkona oli ihan kesä<3 Olin jotenkin niin sumussa mennyt koko kevään, että unohdin ihan odottaa kesää ja tänään kun kaikki toivotti toisilleen koulussa hyvää kesää mietin vaan, että onko se kesä todella jo nyt? Mut niin se vaan on ihana vuoden aika edessä ja vaikka olenkin töissä niin aion nauttia kesästä silti niiin täysillä.
Oikeesti mulla on vaan tällä hetkellä niin rauhallinen ja hyvä olla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti