maanantai 7. syyskuuta 2015

CROATIA DAY SIX - DAY TRIP TO KRAKA NATIONAL PARK

Hei vaan taas!
Niin se vaan on taas maanantai ja viikonloppu meni sellaisessa huiskeessa, etten kerennyt tietokonetta edes ajatella. Perjantaina menin koulusta suoraan töihin ja lauantaina taas heti aamusta matkukseen minkä jälkeen alkoi mun synttäri valmistelut! Mulla on tosiaan tänään synttärit. 21vuotta tuli mittariin ja sitä sitten juhlittiin kavereiden kanssa lauantaina. Eilen taas S oli meillä ja kun S lähti ajamaan kohti Lahtea tuli kaveri tähän mun luo ja tehtiin oikein hyvvee kanasallaattia sekä kaveri teki vielä huippu hyvää jälkkäriä, sitten löyty lisäks tietty suklaata, pähkinöitä yms.. Eli oikee herkuttelu ilta pidettiin! Mutta nyt en enempää kuulumisia kerro, oli pakko vaan vähän päivittää teille tän hetkenkin kuulumisia. Nyt kuitenkin mennään Kroatiaan takaisin ja päivä kuuteen, kun tehtiin päiväretki Kraka kansallispuistoon. Tän jälkeen tulee muuten vain mun vinkit kroatiaan postaus sekä video matkalta. Muuten on kaikki kuvat käsitelty sillä vikana päivänä vaan maattiin rannalla eikä otettu yhtään kuvaa :'D Mutta nyt Vikaan kertaa päivä muodossa meidän reissusta:

Tosiaan aamulla herättiin ensin aikaisin minkä jälkeen suuntasimme vanhaan kaupunkiin, missä kokoonnuimme ennen bussiin nousua. Tuonne kansallispuistoon meni sisi about puolitoista tuntia Splitistä. Itselläni bussimatka meni nopeasti sillä nukahdin heti kun istuimme bussiin. Bussi saapui veden rantaan, mistä jatkoimme kohti vesiputouksia veneellä. Tämä oli tosikiva juttu kun sai katsella sinistä vettä ja upeita maisemia. Meidän matka oli tosiaan siitä hyvä, että päästiin tuolla venekyydillä suoraan putouksien alle. Kun jotkut matkan järjestäjät jättivät ihmisit vesiputouksien päälle, mistä olisi ollut todella pitkä kävelymatka alas. Oli myös hienoa saapu suoraan vesiputouksien alle ja yllättyä siitä miten upean näköistä siellä oli!!

Kun olimme päästy puistoon sisään mentiin tietenkin heti uimaan. Meillä taisi olla jotain viisi tuntia aikaa kierrellä puistossa, joten hyvin kerkesin kunnolla pulikoida ja sen jälkeen vielä kävellä putouksien päälle. Vesi tuolla putouksilla oli todella kirkasta ja se ei ollut niin suolaista kuin merivesi. Myös pohja oli sellaista outoa sileää kalliota, aivankuin Marsplaneetan pinta. Putouksillä oli siis kiva uida kun pohja ja kivet oli kovia, eikä tarvinnut pelätä osuvansa johonin ällöön vesikasviin tai merisiileihin. Tuo putouksen alla uinti oli kyllä itselläni yksi kohokohdista reissussa. Muuten tuo kansallispuisto oli toki myös upea, mutta ehdottomasti tuonne mentäessä se pääpointti on se kun pääse uimaan tuohon vesiputoukseen.

Kun oltiin uitu tarpeeksi ja kiivetty ylös välillä aina putouksia ihaillen käytiin sitten putouksien päällä ravintolassa syömässä. Ruoka oli ihan ok, mutta sanoisin, että kannattaa ottaa omat eväät jos ei halua tuhlata rahojaan ihan ok ruokaan:D Ylhäällä oli myös paljon pieniä lammikoita missä oli ihan hirmuisesti kaloja!! Niitä oli siis aivan älyttömästi ja yhdessä altaassa nähtiin kun käärme yritti napata kalaa, mutta ei ainakaan meidän aikana siinä onnistunut.

Kun olimme aikamme puistossa viettäneet lähti kyyti takaisin kohti Splitiä. Kuitenkin matkalla pysähdyimme pieneen kalastaja kylään jäätelölle. Tuo kylä oli tosikaunis ja aaaaaa se jäätelö oli niin hyvää. Vedettiin sitä kyllä koko matka ihan melkein kaksin käsin:'D

Splitiin päästyämme menimme vähäksi aikaa lepäämään asunnolle jonka jälkeen taas freesauduttiin ja lähdettiin etsimään ruokapaikkaan. Ihan niinkuin muinakin iltoina! Sen jälkeen oltiinkin ihan poikki joten mentiin taas aika ajoissa nukkumaan, jotta jaksettiin herätä vielä vikana päivänä aikaisin palvomaan aurinkoa.

Viimeinen päivä Splitissä meni tosiaan aurinkoa ottaessa sekä tuliaisia ostellessa. Kameraan ei tallentunut yhtään kuvaa sillä haluttiin vaan nauttia olostamme vikana päivänä.

Kaiken kaikkiaan aivan mahtava reissu, sai kivasti ladattua patterit tätä syksyä varten!
Mutta tosiaan reissupostauksia tulee vielä mun vinkki postaus kroatiiaan sekä video postaus, kuhan saan joku päivä sen verran aikaa, että kerkeisin meidän video pätkät edioida.
Mutta palataan huomenna taas reaali aikaisilla kuulumisilla sekä ekoilla syksyn asupostauksilla,

Oikein mukavaa viikon alkua teille ihanaiset<3

1. Ihana lukea tuolta juttua ku iteki olin vasta kesäkuussa Splitissä :--) ja toi vesiputouksella käyminen oli kyl munki yks reissun kohokohdista !

1. Hei vähä kiva!!=)) Juu uskon kyllä itse ainakin tykkäsin niin paljon tuosta vesiputouksista!:))

2. Vitsi miten mielettömän kaunis paikka toi puisto tai noi vesiputoukset! Pakko päästä tuonne joku päivä:o ♥

1. Joo toi paikka oli ihan maaginen!! Kannattaa ehdottomasti mennä tuonne jos tuonne pöin mennee!=))