keskiviikko 2. syyskuuta 2015

KROATIA DAY FIVE!

Viidespäivä Splitissä aloitettiin menemällä aamiaiselle ravintolaan. Muina aamuina ostettiin ja valmiiksi kaappiin aamupala tarvikkeet, mutta tuona aamuna päätettiin suunnata ravintolaan. Paikka oli ihan täynnä joten sieltä ei valitettavasti ole kuvia. Minä kuitenkin aloitin aamuni suklaapannareilla, omeletissa, jogurtilla ja tuoreella mehulla. Paikka oli kiva ja ruoka hyvää, ainut vaan niin palvelu ei sitten toiminut ollenkaan... Ja sen takia jätettiin vikat päivätkin menemättä tuonne vaikka ruoka oli hyvää, niin palvelu ei sillä sitä ei oikein edes ollut...
Mutte enivei, aamupalan jälkeen lähdettiin taas kiertämään niemenkärkeä, sillä siellä sijaitsi rantoja, jossa emme olleet vielä käyneet.

Noita uponneita laivoja oli kaksi ihan peräkkäin tuossa rannassa. Mietittiinkin pitkään, että miten ne laivat on siihen oikein joutuneet. Vesi oli taas kerran älyttömän kirkasta ja tuolla oli kiva taas snorklata. Käytiin myös hakemassa rannan jätskibaarista jäätelöä, sitä tuli muuten vedettyä naamariin ihan kiitollinen määrä reisussa.

Kun oltiin vähän aikaa uitu, niin jatkettiin matkaa kohti toista rantaa. Matkalla bongattiin tuollainen kallio, ja totta kai S:sän oli pakko päästä sinne heti hyppelemään, mä seurasin vaan sivusta, sillä halusin itse päästä yhtenä kappaleena kotiin..

Sitten saavuimmekin toiselle rannalle! Tuo ranta oli ihan tehty ranta, koko ranta oli hienoa valkeaa kiveä, joten tuolla ei tarvinnut paljon merisiilejä varoa. Mekin innosttuttiin tuolla sitten leikkimään kun oli varma ettei merisiilejä ole ja pohjassa on vain pikkukiveä. Mä mm. heittelin voltteja silleen, että S pompautti mut harteiltaan, oli ihan huippu mun sisäinen lapsi ja vesipeto oli ihan fiilareissa!!

Matkalla tonne toiselle rannalla oli tälläiset upeat kalliot. Tarkkasilmäinen voikin bongata tuolta linnan tuolta kalliosta;) Ois ollu siisti päästä tuonne katselemaan mitkä näkyvät ja rakennelmat siellä olisi ollut!

Sitten päivä alkoikin olla jo pulkassa joten lähdimme kotiin freesautumaan illallista varten!

Ja ai, että me löydettiin hyvä rafla!! Tuo rafla oli aivan täynnä ja sinne myös oli koko ajan jono. Mekin jonotettiin pöytää about puol tuntia, mutta ai, että oli kyllä sen arvosta!! Tuo paikka oli tosikiva, palvelu pelasi ja ruoka oli niiiin hyvettiä! Itse otin taas mereneläviä risotto muodossa ja S taas otti kunnon piffin.

Ruuan jälkeen masut täynnä mentiinkiin sitten nukkumaan sillä aamulla oli aikainen lähtä Krka luonnonpuistoa! mutta siitä lisää huomenna nyt meikäläinen rupee kattoo orange is new black,
adios amigos<3

1. Hah kuulostaapa ihanalle teidän vesileikit :D tosi kauniita kuvia jälleen, upea paikka kyllä!

1. Hehe, vähä jos meitä lapsetti:'DD Kiitos toi paikka oli kyl niin upee että ei siitä pääse yli!!<3

2. Ihan mahtavan värinen tuo meri ♥ Upeita kuvia taas:)

1. Joo se oli ihan uskomaton, kun se ei oikeesti ees näytä näissä kuvissa niin upeelle mitä se oli! Kiitos<3