perjantai 2. lokakuuta 2015

KYMMENEN FAKTAA MUSTA


1. Opiskelen tällä hetkellä tosiaan Sosionomiksi ja nyt mulla onkin menossa eka 10viikon harjoittelu, jonka suoritan koulussa. Oon sellaisessa vähä pienemmässä luokassa sekä iltapäiväkerhossa touhuamassa. Tällä hetkellä mulla on hyvin vahva tunne, että tää on kyllä mulle oikea ala. Toivottavasti tää tunne vaan vahvistus tässä 10viikon ja loppu opiskelun aikana! Tosiaan tää on mun ekavuosi menossa, pääsin vasta nyt syksyllä opiskelemaan, mutta kävin viime keväänä avoimen kautta puolen vuoden opinnot, niin hyppäsin nyt syksyllä suoraan viime keväänä alottaneen ryhmän mukaan! Tätä koulua ennen olin kaksi vuotta välivuosilla lukion jälkeen ja ne vuodet meni onneksi töissä.

2. Mä rakastan nukkua ja aikaset aamut jotenkin aina ressaa mua vähän. Nykyään herään jo ilman kelloa siinä 8-9 aikaan, mutta silti mua aina jännittää jos pitää aikaseen olla jossain. Saatan koko yön varmistaa, että herätys kello on päällä yms.. Mä vaan rakastan sitä kun voi heräillä rauhassa ja takana on kunnon yö unet. Mä myös aina valitsen enemmin enemmän unta, kuin laittautumisen aamulla. Sen takia 90% ajasta mut näkeekin jossain rennoissa housuissa ja tennareissa ja meikkinä on lähinnä meikkivoide ja kulmat tehtynä, hyvällä tuurilla vähä ripsaria.

3. Tykkään kuitenkin myös laittautua ja pukeutua. Mutta tää on semmonen asia mistä tykkään silloin kun on aikaa. Kiireessä laittautuminen on se asia minkä ekana karsin pois, koska viihdyin hyvin myös kollareissa ja vähällä meikillä eikä se tuota mulle ongelmia hiihellä menemään tuolla kaupungilla vaikka ei ookkaa niin viimosen päälle. Parasta on kuitenkin laittautua silloin kun voi rauhassa meikkailla ja miettiä vaatteet ja samalla hörppiä vähän teetä ja syödä suklaata! Esim. vapaa päivinä tykkään laittautua enemmän, vaikka ei olisikaan mitään suunnitelmia, ihan vaan sen takia kun ei ole kiire mihinkään ja silloin on kiva vaan laittautua rauhassa.

4. Mulla on täällä kotona aina viikot sellanen hallittu kaos.. Mulla on tosihuonosti kaappitilaa tässä asunnossa, joten vaatekaapin virkaa aina viikolla toimittaa sohvan toinen puoli ja tiskivuori meinaa aina vähän kasaantua loppu viikkoa kohden (mikä siinä tiskaamisessa voi olla niin vaikeeta?!)... Nytkin oon kaivanu itselleni tähän sohvalle kolon, että mahdun datistamaan koneella ja vieressä on muun pään korkunen vaatepino. Tää kaaos ei myös viikolla niinkään haittaa, mutta viikonlopuksi haluan aina siivota kodin, koska sitten vasta voi kunnolla rentoutua kotona. 


5. Oon todella hajamielinen. Mua itteenikin aina naurattaa kun juoksen mennä jokapaikkaa pääkolmantena jalkana ja sitten mulla aina unohtuu vähä kaikki ja oon välillä sit tosi pihalla, kun kaikki tieto ei oo menny ihan loppuun asti perille :'D Tiiän, että tää on vähä huonokin ominaisuus, mutta minkäs itelleen voi:'D

6. Mä oon pienenä kattonu ihan sikana C.S.I:ta ja muita poliisi ohjelmia, niin nykypäivänäkin tarkistan mun kaapit ja sängyn alusen ennenkun meen nukkumaan. Kyllä terveisiä vaan Saara 21wee katson sängyn alle ennen kuin rupean nukkumaan ettei möröt syö mua yöllä. Tästä voi siis päätellä sen, että mun mielikuvitus on ihan loputon ja vähän liiankin vilkas aina välillä:'D

7.  Mä olin pienenä todella ujo. En oikeastaan ala-asteella uskaltanut puhua tunneilla ollenkaan ja edelleenkä en saa suutani auki koulussa vaan jonkinlainen lukko siellä edelleen on. Kuitenkin asiakaspalvelu työssä oon joutunut pakolla työntämään sitä ujoutta pois, mutta silti aina uusissa tilanteissa huomaan miten sitä on vaan hiljaa, jos en tunne oloani kotoisaksi. Tän takia musta tuntuu, että moni ymmärtää mua vääri, kun saatan vain olla hiljaa yms. en tarkoita mitenkään olla töykeä ja musta ois kiva jopa jutella, mutta itellä se lukko vaan tulee välillä päälle ja sitten ei itse ainakaan uskalla avata sitä keskustelua. Tosin sitten kun se lukko lähtee pois niin mua ei saakkaan hiljaseksi enää.

8. Mä viihdyin yksin oikein hyvin. Ja tällä siis tarkoita sitä kun esim. olen yksin kotona tai kaupungilla yms. Mä oon myös monesti käynyt yksin kahvilla ja lounaalla, enkä oo ikinä sen enempää miettinyt, että apua menen yksin jonnekin se vaan tuntuu ihan luonnolliselle, jos kukaan kaveri ei pääse tai muuten vaan tarvitsen sitä omaa aikaa. Varsinkin kun töissä tai koulussa on ollut paljon ihmisten kanssa tekemisissä niin mä tarviin sellaista omaa aikaa, täytyy ladata akut. Tää on vaan vähä ongelma kun mielellää oisin myös kaverin kanssa, mutta sitten mietin että se kaveri ois jo kysynyt jos sillä ei ois menoa ja totean, että tekeekin mieli vaan olla kotona rauhassa.

9. Mä rakastan yllätyksiä yli kaiken!! Mä myös rakastan järkätä muille pieniä yllätyksiä. Parasta on nähdä sen toisen ilme kun on järkkänyt jonkun huipun yllätyksen niin, että se onnistuu. Esim. järkättiin äitille ylläri 50vuotis juhlat ja äitin ilme kun se tajus mitkä juhlat sille oltiin järkätty oli ihan korvaamaton<3 Sen takia olin niin otettu kun ennen mun synttäreitä, tulin koulusta tosi väsyneenä kotiin ja mun ovessa roikkui ruusukimppu. Olin ihan ihmeissää, että kuka mummo on unohtanut kukkansa tuohon, mutta sitten kun luin kortin niin oli S ne kukat lähettänyt<3 Kyllä muuten hymyilytti aika paljon ja se väsymys hävisi samantien. Näin kun elää suhteessä missä toinen asuu toisella paikkakunnalla niin tälläset jutut kyllä on semmosia, että jaksaakin odottaa sitä hetkeä milloin päästään samankaton alle asumaan. Mutta niin hirveesti en oo yllätyksiä elämässä saanut niin tää oli ehdottomasti yksi ihanimpia juttuja mitä mulle on tehty:)<3

10. Aina auton kyydissä tai junan mä uppoudun heti omiin ajatuksiin. En tiedä onko se tasainen liike, vaihtuva maisema vai mikä niin mä heti vaan uppoudun ajatuksiini ja monesti S:ssän kanssa ajellessa en edes tajua, että oon istunut jo pitkään hiljaa ja S aina huikkaakin, että mitäs siellä mun päässä aina liikkuu. Varsinkin junassa tää korustuu, 4tunnin junamatkat menee ihan hetkessä oli kun laitan musiikit korville ja annan vaan ajatuksen virrata.. Tosin välillä ois kiva ihan vaan olla, että aivot ois ihan nollilla, mutta eipä se taida tässä mun päässä onnistua :'D


4 kommenttia:

  1. Kauniit kuvat ja ihanaa kun vastaukset on niin kattavat :)

    VastaaPoista
  2. Apua miten monta kohtaa tässä postauksessa oli mihin pystyn helposti samaistumaan! Kollarit jalassa pystyn hiihtelemään helposti, C.S.I on tullut katsottua vähän liikaakin, ujous on myös kuulunut täällä lapsuuteen sekä viihdyn todella hyvin yksin :D Sekä tuo hajamielisyys.. tuttu juttu! :D

    VastaaPoista