tiistai 18. heinäkuuta 2017

MIAMI

Noniin, nyt tulis muutama kuva Miamista!
Tosiaan vaan muutama, koska en ilmesti ottanut järkkärillä siellä ehkä kun 10kuvaa:'D Tosiaan S:n kanssa suunnattiin Key Westistä, yhdeksi yöksi Miamiin, ennen kun ajettiin Orlandoon ja Universal puistoon. S:n kanssa oltaessa Miamissa, oli aika huono ilma, minkä takia ei päästy Miami Beachille ollenkaan, tai käytiin rannassa, kunnes alkoi hullu sade kuuro, joten en kerennyt edes kameralla ottaa kuvaa. Me kuitenkin mentiin vielä kaverin kanssa Miamiin uudestaan ja mun piti silloin ottaa paljon järkkärillä kuvia, mutta en löydä niitä kuvia mistään, joten joko oon taidokkaasti poistanut ne tai sitten en ottanu järkkärillä muka yhtään kuvaa.. Mutta mennään näillä järkkäri kuvilla mitä on ja muutamalla puhelin kuvalla!

Tosiaan ajettiin Keywestistä Miamiin ja tultiin Miamiin iltapäivästä. Ekana käytiin viemässä auto ja kamat hotellille ja sitten lähdettiin ihmettelemään Miami Downtownia. Mulla oli jotenkin hirmuiset odotukset Miamista, että olisi iso kaupunki ja menoa ja meininkiä, mutta vaikka kaupunki oli iso ja menoa oli niin varsinkin Downtown ja sen ostoskeskus sai mulle vaan huonolla tavalla Kanarian saaren turisti vibat ja senkin takia kamera varmaan jäi lähinnä laukkuun. Käytiin kuitenkin pyörimässä ympäriinsä sekä syömässä illasta ennen kuin mentiin ajoissa hotellille nukkumaan, sillä seuraavana päivänä oli taas edessä pitkä ajomatka.

Aamulla sitten herättiin ajoissa ja suunnattiin kohti Miami Beachia. Saatiin autoparkkiin ja mentiin etsimään kivaa aamupala paikkaa. Ja sehän löytyi ihan rannan läheisyydestä. Syötiin mahat täyteen ja lähdettiin 70dollaria köyhempänä ihmettelemään... Miamiassa hinta taso oli kyllä todella korkea verratuna, Lake worth, West palm beach ja Key westiin, just tuollaisen saman aamupalan sai samalla hinnalla kolmelle Lake worthissa, mutta Miami onkin isompi kaupunki mikä on täynnä turisteja...
Aamupalan jälkeen meijän oli tosiaan tarkoitus mennä vielä rantaan, mutta tuli kauhee sade, joten lähdettiin sitten ajamaan kohti Orlandoa. Niinkuin varmaan tekstistä voi päätellä Miami oli mulle itselle pettymys. Mieli olisi ehkä eri jos olisi Suomesta suoraan lentänyt Miamii ollut Miami beachilla vaan ja sillä alueella, mutta Key westin jälkeen Miami tuntui lähinnä kalliilta turisti rysältä, itse suosittelen suoraan että menee esim. West palm Beachille, se on myös iso kaupunki, mutta ei turisti rysä, hinnat kohtuulliset ja paras ranta oli mun mielestä ehdottomasti Lake Worthissa.

Kuitenkin Miamiin mentiin vielä toisen kerran kaverin kanssa, jolloin käytiin ensin rannalla, minkä jälkeen suunnattiin Miami Heatin koris peliin. Ja ehdottomasti jos Floridassa on niin menkää tuonne peliin. Itsekkään en ymmärrä koripallosta mitään, onneks kaveri tosin osasi mulle kertoa ja valaista pelin aikana, mutta silti siellä pelissä on uskomaton tunnelma ja helvetin hyvää ruokaa ;) Parhaat hetket oli musta ehdottomasti kun erästä kosittiin pelin aikana sekä tauolla oleva vauvojen kisa, kuka vauvoista ryömi nopeiten äidin luokse, se kisa oli niin hellyyttävä!

Mutta vaikka Miami olikin vähän pettymys, oli se myös upea kohde ja varmasti ensi kerralla jos Floridaan suuntaan niin myös Miamissa tulee käytyä, silloin tosin majoittua tulee tuonne Miami Beach alueelle!!
Seuraavaksi tuleekin postaus Orlannosta ja Universal puistosta, mikä oli mun unelmien täyttymys paikka!!<3

1. Miami on kyl oikeesti aika kallis, kun vertailtiin hotellien hintoja ja sen takia yövyttiinkin Fort Lauderdalessa kun hinta oli monta sataa dollaria vähemmän. Kuitenkin se fiilis mikä Miamissa on.. se on vaan niin ihana!<3 Tosin itelle jäi kyllä vähän kakspiippunen fiilis koko kaupungista, kun eka reissu sinne 2007 oli ihan mieletön, kun yövyttiin South Beachillä ja nyt ku tehtiin sinne parit päiväreissut viime syksynä ni se on vähän erilainen kaupunki näin aikuisena.. plus et saatiin T:n kans sieltä parkkisakko :/

1. Joo kyllä, ehdottomasti kannattaa just tuossa ympäristössä yöpyä, säästää paljon!! Joo,veikkaan kanssa että south beachillä yöpyessä fiilis ois varmasti ollu erilainen!! :)

2. Meillähän on miltein sama nimi! 😅 Sulla on kans tosi ihanan oloinen blogi! Jään innolla seurailemaan ja odottelemaan erityisesti postausta Universal puistosta :)

Sara V

1. hei, ha mä en ees tajunnut :'D Oi kiitos, huomenna heti tulee universal postaus!!!=)

3. Upeita kuvia! Noista saisi superhienoja julisteita!

4. Näyttääpä kivalle! Harmi, että Miami oli vähän pettymys mutta pitähään se silti kokea! :)

1. Kiitos Viivi:)) Joo kyllä ehdottomasti kokemisen arvoinen ja hieno paikka, vaikka ei ihan mun odotuksia lunastanut!=)