perjantai 22. huhtikuuta 2016

URHEILU TAUSTANI - CHEERLEADING

Helou! Meitsi on tällä hetkellä aivan kuolleena kotona. Viime yönä nukuin hienot 0tuntia, sillä mulla koko yön nousi ja laski, nousi ja laski kuume. Tän lisäksi mulla oli nenä ja pää ja kaikki ihan tukossa ja  yksin kertaisesti pystynyt nukkumaan sillä olin niin kipeä. Nyt onkin sitten vedetty kohta kokonainen inkivääri naamaan, sillä mulla ei oo yhtään vaaraa olla tällä hetkellä kipeänä... Huomenna olisi kummipojankin synttärit, joten teen kaikkeni että olo olisi edes himpun verran parempi huomenna. Mutta koska tää flunssa on tosiaan ollut mulla jo hetken ei asuakuvia nyt ole julkaista niin julkaisen tämän urheilu taustani postauksen minkä olen kirjoittanut valmiiksi jo hetki sitten.

Nyt kun alkuvuodesta kerroin palanneeni takasin oman lajini pariin näin 5vuoden tauon jälkeen ajattelin, että voisi olla kiva tehdä postaus omasta urheilu historiasta, siitä mitä kaikkea on tullut kokeiltua ja miten se just oma laji on löytynyt! Joten eiköhän aloiteta!



Tosiaan urheilu on ollut pienestä asti mulla iso osa elämää. Samaan aikaan kun opin kävelemään laitettiin mulle jo laskettulusukset jalkaan ja eikun antikkalan rinteeseen isin kanssa harjoittelemaan. Samalla tuli myös hiihto ja siinä tuli kilpailitua pienenä jos missäkin kisoissa. Ala-asteella sitten aloitetiin eri laijien kokeilu, kokeiltiin niin yleisurheilua, sählyä ja koripalloa hyvin lyhyesti tosin. Mä myös olin se ärsyttävä tyyppi liikunta tunnilla joka otti kaikki tosissaan ja halusi aina voittaa kaikki mahdolliset kilpailut ja pelit... Pidempiä harrastuksia urheilun puolella olikin sitten ratsastus, jalkapallo ja sitten cheerleading.



Kasvaessa piti alkaa päättämään mihin lajiin keskittyy sillä aika ei millään riittänyt kaikille harrastuksille. Harrastin siis yhdessä vaiheessa hetken aikaan yhtä aikaa ratsastusta, jalkapalloa sekä cheerleadingiä. Kuitenkin ratsastus ja jalkapallo jäi pois ja cheerleading jäi. Se tuntui omimmalta harrastukselta, kun ratsastuksessa ikuinen maneesin kierto alkoi tympiä ja jalkiksessa en oikein ikinä päässy kunnolla mukaan. Ratsastamassa kävin kuitenkin virallisen lopettamisen jälkeen satunnaisesti ja edelleen olisi kova halu päästä maasto ratsastamaan ja kesän alussa olisikin tarkoitus lähteä ratsastamaan!


Cheerleading tosiaan jäi sitten ainoaksi urheilu harrastukseksi ja sitä harrastinkin melkein 8vuotta ja nyt tosiaan 5vuoden tauon jälkeen palasin takasin! Cheerleadingin pariin päädyin itseasissa alun perin isosiskon pakottamana, kun perustettiin uusi mini joukkuea. Mä sitten otin suunnilleen kaikki oman luokan tytöt mukaan ja siitä se sitten lähti. Heti ekojen kisojen jälkeen lajiin jäi vielä enemmän koukkuun ja meillä varsinkin oli huippua joukkue loppuun asti. Cheerleading antoi mulle paljon uusia kavereita ja ihan mahtavia muistoja kaikilta kisamatkoilta. Omiksi parhaiksi suorituksiksi tuli viimeisiltä harrastus vuosilta kun treenattin stuntti ryhmällä. Sieltä sitten saatiin ensin SM-hopea, minkä myötä meille irtosi myös em-kisa edustuspaikka ja puolivuotta myöhemmin oltiinkin em-kisoissa sloveanissa mistä saatiin myös hopeaa! Sillon meillä ei ollut enää sennujoukkueatta joten niihin kisoihin loppui sitten itsellä harrastaminen vaikka intoa olisi ollutkin jatkaa. Kerran aiemminkin olin aloittamassa uudelleen harrastamista, tais olla 2014 kevät, kun sennu joukkue tuli, mutta silloin vuorotyön takia mun oli mahdoton aloittaa kunnolla treenaamista. Nyt kuitenkin onneksi opiskelijana aikaa on vähän enemmän ja harrastaminen onnistuu, vaikka se vaatiikin sen että teen vähän vähemmän töitä.

Tuostapa löytyy eka meijän sm-ohjelma sekä sen alla meijän em-kisa ohjelma!



Mutta on kyllä ollut ilo palata taas sen "oman jutun pariin". Tuossa välissä kävin kyllä salilla, lenkillä sekä kokeilin tankotanssia, mikä oli muuten myös huippua, mutta taas vuorotyöntakia en pystynyt sitäkään jatkamaan aikanaan. Sitä kyllä on tarkoitus vielä uudestaan kokeilla edes satunnaisesti uudestaan. Mutta kuitenkin sali ja varsinkin lenkkeily ei ole koskaan olleet mulle se "oma juttu". Ne oli vaan harrastuksia koska liikuttava oli ja oikein mitään muuta ei voinut harrastaa. Siksi oon iloinen kun nyt tulee ainakin se 3kertaa viikossa treenattua ihan huomaatta, tai ei huomaamatta oon monesti ihan kuolemassa harkoissa kun kunto on vähän huono, mutta kuitenkin kun laji on sellaista mistä tykkää niin sitä ei mieti koko ajan että pakko tehdä ja liikkua vielä tämän ja tämän verran vaan sen tekee oikeesti mielellään! Ja nyt oon myös saanut uuden motivaation käydä lenkilläkin kun sille on joku kunnon tavoite. On myös helppoa pysyä motivoituneena treenamaan kun treenit on aina tiettyyn aikaan ja ei tarvitse kuin itse saapua paikalle ja valmentajat sitten pitävät huolen treeneistä. Kun taas salille piti ensin saada raahuttua itsensä ja sen jälkee vielä itse pitää huoli siitä että teki oikeasti jotain täysillä. Mutta niin toivon vaan että meillä joukkue säilyisi vielä pariisin kisojen jälkeen ettei tarvitsi taas palata kuntosalille pelkästään!



Tälläinen oli mun urheilu tausta, mites siellä onko muita jotka on kokeilut vähän kaikkea, vai onko teijän harrastukset olleet jotain muuta kuin urheilua, kertokaa!:)

2 kommenttia: